Volgers

zondag 18 juli 2021

Klassiek op de Haere

trio met harp

Het is lastig om hier in de buurt een leuk rondje te maken. Toch blijf ik zoeken naar een mogelijkheid. En jawel, er is een optie: rondje Olst. Uiteindelijk is Olst hier vlakbij. Dezer dagen moet je zelfs naar Olst als je met de trein wilt, want er wordt weer aan het spoor gewerkt. Dus ging ik naar Olst en liep daar een rondje, met als nevendoel De Haere waar vandaag een klassiek optreden is gepland. Dat werd een rondje van 11 km, uit te breiden of in te korten met ca 1 km, dus eigenlijk ideaal. Bovendien bleek dat het rondje voert over het zogenaamde Hanzebos, en dat is werkelijk feeĆ«riek mooi. Er lopen half wilde paarden (achter prikkeldraad gelukkig), koeien, er zijn allerlei watertjes en de plantenweelde is enorm. Het is de bedoeling om dat bos te laten groeien tot een bos zoals dat in de Hanze tijd er uit zag: half open, veel diversiteit, rust en vrede. Het loopt naar het landgoed De Haere, ook niet onaardig. Daar was inderdaad een klassiek evenement aan de gang. Ik liep door het bos het landgoed op, en viel er dus middenin. Toevallig was er net een optreden van een harpiste, cellist en zangeres; het was een lied van pakweg drie minuten. Verderop, weer terug in het bos, viel ik met mijn neus in de boter want daar trad Thomas Dulfer op (geen familie) met een solo op de fagot, met vogelgekwinkeleer op de achtergrond. Tevens was er een open dag van een kunstenaar, alles bij elkaar een wandeling met veel extra's. Het eind van de wandeling gaat helaas een dikke kilometer over asfalt, maar deze houd ik er wel in!

De Haere



Geen opmerkingen:

Een reactie posten