Volgers

woensdag 21 juli 2021

Gratis groente

Hier in het dorp is een actieve volkstuinengroep. Nu is de oogstperiode aangebroken, en dan doet deze groep iets dat ik van andere volkstuinen niet ken: op de woensdagavonden delen ze gratis hun overschot aan groente en bloemen uit. Vorig jaar heb ik voor het eerst dit fenomeen meegemaakt. Het stond ook voor dit jaar weer aangekondigd in de blaadjes. Ik vind dat zo'n geweldig initiatief, dat ik daar aan wil meedoen. Het is gratis, maar je kunt wel een bijdrage doen als je wilt natuurlijk. Ik was wat laat, want ik zat zo heerlijk in de tuin achter dat ik de tijd even vergat, maar om 1905 stapte ik op de fiets en ik was er om 1915. Alles was al op! Behalve een courgette, die ik nog mocht meenemen. Wat is dit toch een bijzonder dorp. Ik fietste nog even langs de volkstuinen, waar veel mensen vrolijk aan het werk waren, en iets verderop op de Zandweg 3 liep ik even het terrein op; daar is een privé bloementuin, waar je gewoon door mag lopen en als je wilt je (meegebrachte) koffie kunt opdrinken. Dat heb ik niet gedaan, maar wel heb ik een rondje gelopen tussen de bloeiende bloemen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten