Volgers

woensdag 15 september 2021

Een worsteling

Ja een worsteling maar het is gelukt! Oud Woonhuis is af. Op veel passages heb ik echt zitten puzzelen, moest de noten uit elkaar trekken en weer monteren maar nu ben ik tevreden. Hoogst waarschijnlijk gaat het stuk nu liggen rijpen, en zal ik ooit nog wel wat kleins wijzigen. Niettemin, deze breinbreker is klaar. Heel lang geleden ben ik er mee begonnen, misschien wel in 2001, maar het wilde nooit vlotten. Ik had toen een heel andere melodie in mijn hoofd. Nu, in 2020, zat er iets nieuws in en heb ik doorgezet. Fijn dat het af is, want ik vind het vreselijk als ik ergens aan begin en het komt niet af. Het past in de Ida Gerhardt serie, in principe, want J.H. Leopold - de tekstdichter - was Gerhardts leermeester, zowel in de klassieke talen als als dichter. Maar Leopold is wat ontoegankelijker vind ik, wat mysterieuzer. Wel mooi voor lied.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten