Volgers

zaterdag 2 mei 2020

Overstroming

Bij de hagelbui van gisteren hield het niet op. Het blijft spoken in Overijssel, met regen, hagel en kou. Bij de tweede fikse bui wilde ik iets uit de schuur halen en wat zie ik? een enorme plas water op de vloer. Bijna was het kleed doorweekt. Het hield daar wel weer zo'n beetje op. Het water was onder de dorpel van mijn kromme deur door gespoten, en had een kleine ravage aangericht. Het is dus niet voor niks dat ik de timmerlui heb laten komen voor een nieuwe deur! Zo goed en zo kwaad als het ging heb ik de rommel opgedweild, spullen te drogen gelegd en anderszins gered wat er moest.
Ik had gepland om vandaag naar het kievitenveldje te gaan, maar door deze ontmoedigende en tijdrovende bezigheid, plus de kou van vandaag, en nieuwe dreigende buien, heb ik er maar van afgezien. In plaats daarvan heb ik mijn mobieltje laten nazien. Dat deed het ineens niet meer. Wat blijkt: ik had de Play Store van het apparaat afgegooid. Wie heeft er die suffe spelletjes nodig, dacht ik, dus weg ermee. Maar nu blijkt de play store de virtuele plaats te zijn waar ALLE apps op staan dus ook Whatsapp. Die had een update nodig en kon die nergens meer vinden.... je zit dus aan alle kanten vast aan die apps. Gelukkig was het geen ingewikkelde reparatie. Ik heb meteen maar een gereviseerd handzaam pc-tje gekocht voor Eef om te bridgen in De Bilt. Maar of ie daar blij mee is?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten