Volgers

woensdag 6 mei 2020

Ver verleden

En ja, kleine Sjoerd is vandaag
5 jaar geworden
Uit een ver verleden trekt Gottschalk weer eens aan de bel. Ik was in mailcontact over mijn libretto over zijn leven geraakt met een geïnteresseerde taalkundige, en daarom zocht ik weer een en ander op. Bij de lezing van het verhaal werd ik weer enthousiast. Ik heb een latere versie (later dan 1995) gemaakt die ik niet meer zo in mijn hoofd had zitten. Die is een stuk verbeterd ten opzichte van de oorspronkelijke versie. Dat komt mede doordat er zoveel mensen op het internet zich met zijn leven bezig houden, daardoor kom ik steeds meer feiten te weten die ik in het verhaal kan afstemmen. Maar tot mijn schrik kon ik nergens een digitaal exemplaar van de inleiding vinden. Ik vond alleen een uitgeprint exemplaar. Dat heb ik dus gisteren alsnog, of weer, digitaal op papier gezet. Durfde ik het maar voor te leggen aan een componist.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten