Volgers

maandag 18 mei 2020

Varken voor Peter

De elvenbloem doet het goed hier buiten
Peter had al eerder gevraagd om een stuk van dat verrukkelijke varkensvlees van slager Overesch. Gisteren heb ik daar een stuk van meegenomen en meegegeven aan Eef, die hem vanavond te eten krijgt. Stiekem denk ik dat Peter een half of kwart varken in zijn hoofd had, maar het is gewoon een flink stuk schouderkarbonade geworden. Zal ie ook best waarderen. Vandaag zal het een dagje van de voorraden worden; fietsen naar de eierboer, wellicht weer even naar de boerderij in het bos voor verse groenten. En verder, de spullen die ik gisteren heb geselecteerd naar de kringloop brengen. Daar ben ik kind aan huis, overigens wordt die winkel buitengewoon goed bezocht hier. Grappig systeem is dat in dit dorp het grijsafval niet wordt opgehaald; dat moet je zelf wegbrengen. De gemeente geeft daarbij als advies om alles wat nog bruikbaar is, naar die kringloop te brengen. Prima! en het werkt. Zelf heb ik ooit mijn miniatuur drukpers naar de kringloop gebracht. Ik liet het plaatje aan Eef zien, en het ding was hem nog nooit opgevallen! Het is een kopie van de drukpers van Comenius. Ooit gemaakt in mijn twintiger jaren. Ben toch wel benieuwd waar die - werkende - pers nu staat.
Deze drukpers had ik in elkaar gezet, ca 30x20 cm

Geen opmerkingen:

Een reactie posten