Volgers

zaterdag 12 december 2020

Feest zonder feest

pleintje op de Walsrtraat
Zeven kruisjes heeft mijn zus vandaag achter haar naam mogen zetten. Maar een feest zat er niet in. Haar kinderen en kleinkinderen komen vandaag, en dan is meteen het aantal toegestane feestvarkens bereikt. Daarom heb ik voor morgen afgesproken. Dat geeft voor vandaag de ruimte om eens in Deventer te kijken. Ik had nog een ringetje dat ik wilde laten veranderen, en Eef wilde even naar de markt voor krenten voor in het brood. Het was druk maar niet overdreven druk. Bij de zilversmid was zowaar een toegankelijk toilet dus daar hebben we even gezeten. Daar was een allerliefst klein pleintje dat me sterk deed denken aan die gezellige binnenplaatsen in Oostenrijk. Wat heerlijk dat we die plaatsen hebben bezocht. Omdat de mensen niet buiten zitten, was het totaal verlaten. Dat droeg wel bij aan het Oost-Europese aspect van de plek. Wat boodschappen betreft ben ik helemaal geslaagd in Deventer. Bij een Indonesiër troffen we allemaal lekkers aan. Daar sloegen we ons avondeten voor vandaag in. Was heerlijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten