Volgers

maandag 21 december 2020

Kerstdiner

Die lieve Mariska had ons uitgenodigd voor een Kerstdiner. De hele Kersttijd ontvangt ze mensen, maar niets is haar teveel. Ook voor ons had ze zich behoorlijk uitgesloofd. Toen Eef en ik ieder vanaf een andere kant arriveerden, was manlief nog aan het werk; gek, maar het is een gewone werkdag geweest vandaag. Maar alles stond al klaar voor de dis. De kindertjes waren lief aan het spelen, ik vroeg Mariska nog hoe dat is, om ze niet naar school te kunnen laten gaan. Dat viel wel mee, vond zij, ze spelen ook graag buiten en gedragen zich netjes. Gelukkig maar. Er moest natuurlijk worden gespeeld, voorgelezen en geknuffeld met oma en opa. En dat deed ik graag. Vooral toen Guusje moe werd, vlak voor het eten en rond van al het snoep en lekkers dat ze al hadden gesnaaid, en op mijn schoot even wilde slapen. 

Het werd tijd voor het eten. Voor het menu: zie deze blog. Het was echt heerlijk allemaal. We konden nu ook even met Gideon bijpraten, want hij had pauze van zijn werk haha. Met een glaasje wijn erbij - Spätlese, niet verkeerd - werd het al gauw lollig. De tijd vloog om, Mariska bracht ons naar het station en met wat kleine strubbelingen waaronder een half uur vertraging stond ik om 2200 uur weer in mijn huis na een heerlijke dag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten