Volgers

maandag 14 december 2020

Niet essentieel

We hebben vandaag te horen gekregen dat er vijf weken lang een harde lockdown zal komen, ingaande middernacht. Alles wat niet direct voor het overleven noodzakelijk is, zoals apotheken of postagentschappen, gaat dicht. Geen kappers, theaters, musea of kledingzaken. Ik wilde daarom nog even langs de niet essentiële spullen in de kringloopwinkel. Ik weet het, het is nergens voor nodig, maar een mens is ook maar een mens. Wat ik vond was een allerliefst theepotje-met-kop, dat ik wil gaan gebruiken voor de niet-Oudemans thee. De kant van de keuken is met veel rood, dus dit past daar prima bij. Als je het bovendeel optilt, blijkt het een mini theepotje te zijn, met daaronder die vrolijke beker. Mijn eerste niet-Oudemans heb ik er meteen uit gedronken. Oudemans thee ga ik binnenkort halen; dat kan nog wel. Hamsteren doe ik maar niet; de supermarkten blijven open. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten