Volgers

vrijdag 16 april 2021

Geen toegang

Op zo'n mooie dag als vandaag is het ideaal om even naar het naburige Heino te gaan voor wat inkopen bij de boer. Zo ging ik op pad en liep weer te genieten op het zandpad direct naast de halte van de trein. Deze keer liep ik eerst even een zijpad in. Op Komoot stond dat het kon, met daarna een twijfelachtige aansluiting - die wilde ik onderzoeken. Ik kwam langs twee alleraardigste boerenstulpen midden in het bos. Daaromheen lag een kleine akker. Waar Komoot aangaf scherp naar rechts, kon ik inderdaad die kant op en gewoon doorlopen. Toen kwam ik bij een hek, waarvan niet duidelijk was of je er door mocht of niet. Er liep een recht pad achter, over gras, dus ik heb het maar gedaan. Ook dat voerde langs een weiland tot alweer een hek waar een bordje op hing. Dat was alleen van de andere kant te lezen dus ik ging door het hek. Er stond: eigen terrein. Maar het was duidelijk dat je parallel aan dat pad door het bos had gekund, dus geen probleem. Ik liep verder en kwam zoals verwacht weer op de oude weg uit. En daar hing bij een paal een bord: verboden toegang. Ach ja, zo leer je de omgeving kennen. Ik liep door naar de boer, kocht mijn groenten en drentelde weer terug naar huis, met een omweg langs een ander, vrij pad door het bos omdat ik ruim de tijd had voor de trein kwam.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten