Volgers

zaterdag 3 april 2021

Nieuwe huisdieren


Van mijn geringe hoeveelheid afval wil ik al lang nog minder afval maken. Dat kan door het plastic te vermijden, hoe lastig dat ook is, door geen overbodige spullen te kopen en door vers voedsel aan te schaffen. Daar blijft altijd wel iets van over. En dat kan dan op de composthoop. Nu heb ik nog geen composthoop en daar heb ik iets op gevonden. In Oostenrijk maken ze een heel mooi wormenkrukje. Dat is een mooi zitornament voor buiten, en daarbinnen wordt gewerkt. Door wormen inderdaad. Vandaag kreeg ik het in huis, met een kristalheldere gebruiksaanwijzing. Ik moest het karton van de verpakking scheuren en weken; dat was het eerste voedsel voor de wormen. Daarna mochten ze op de natte papieren, met bijgeleverd substraat. Nu mogen ze even wennen, en dan krijgen ze toch een feestmaal! Meloenpitten en theeblaren, het kan niet op. Welkom nieuwe huisdieren! Werk maar hard aan het maken van nieuwe, gezonde grond.
Een bak vol wormen

1 opmerking: