Volgers

dinsdag 16 juni 2020

De grond uit

Stokbonen in de groei
Vandaag vond ik dat ik een mailtje mocht sturen aan Theo. Mijn moestuintje staat er mooi bij, tenslotte. De tuinbonen doen het goed al zitten ze onder de luis. De stokbonen staan gezellig tegen de schutting te leunen en de boerenkool heeft een jubel ingezet. Het stelt niet veel voor, ik weet het, maar ik vind het groeiende voedsel gewoon lieflijk om te zien. Indertijd had ik ook een wijnstolp, daar stond de wijn ook zo levendig te pruttelen onder het waterslot, net of je een huisdier in huis had. Het is tenslotte een levend wezen, de gist. En lekker dat die wijn werd. Een beetje spumante, en dan rood. Eén fles heb ik gegeven aan degene die het echt kan waarderen, Bea, en de rest hebben we in mijn oude huis soldaat gemaakt. Hier heb ik geen wijnrank, maar wie weet? Wat niet is kan nog komen.

Luis, met tuinboon
Boerenjongens

Geen opmerkingen:

Een reactie posten