Volgers

maandag 22 juni 2020

Guusje zegt Hallo!

Rode beuk aan een vijver bij huis Berg
Zwanenbloem
Waterlelies
Een wandeling ten zuiden van Dalfsen van 12 km. Best een redelijke afstand, en daarin een keur aan prachtige vergezichten. Er is een landgoed Berg, een landgoed Aalshorst, en daartussen boerderijen, landerijen en dan ook nog een uitloper van de Vecht. Planten bloeien, er drijft waterlelie in de plomp, paarden en koeien staan rustig in de wei. We liepen door Hoonhorst, een klein plaatsje met een monumentale molen met de naam De Flakkert. Ik wist telkens paadjes te vinden die of zandweg waren, of door bos of langs rivier of watertje kwamen. Na een laatste omweg haalden we precies de trein. 

In de trein had ik even willen bellen met de jarige Guusje. Vier jaar is die geworden vandaag. Maar met zo'n kapje op is dat toch niet lekker. Daarom wachtte ik tot ik weer achter in de tuin zat en belde haar op. Ze nam op met een kittig: "Guusje zegt Hallo!" en kwetterde meteen enthousiast over haar verjaardag. Veel kon ik er niet uit opmaken, in elk geval niet dat ze naar Valkenburg waren geweest; dat had moeder M. inmiddels al aan Eef verteld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten