Volgers

donderdag 18 juni 2020

IVN

Voor het eerst sinds jaren heb ik gisteravond weer vergaderd. Om hier wat mensen te leren kennen, ga ik me bezighouden met het IVN, een logische keuze als je van de natuur houdt. Er was bestuursvergadering en dringende behoefte aan bestuursleden dus ik ben maar gaan kijken. De locatie was prachtig, een zorgboerderij voor demente ouderen hier vlak in de buurt. Schitterend aangelegd in een oude boerderij, met overal gezellige hoekjes, een stal met zitjes, een stal met een ezel, een grote moestuin en uitzicht op landerijen. Binnen was een enorme ruimte, modern maar met veel hout en een open haard. Aan een lange tafel zaten we te vergaderen. Dat is wel weer even wennen hoor. Maar ik kon de draad wel vasthouden. Het zijn allemaal aardige en gedreven mensen, de jongemannen zijn vooral met de natuur zelf bezig, vogels en planten. De rest is educatie en proberen om wat beschaving aan te brengen bij de jeugd, als het om natuur gaat. We gaan binnenkort kijken wat ik kan doen.

Ook heb ik gisteren de opera van Rimsky Korsakov uitgekeken geheten De Legende van de Onzichtbare Stad Kitesj. Was zeer de moeite waard, een redelijk romantisch onderwerp, op zijn Russisch met veel leed en oorlog uitgewerkt. De sterfscene, waarin hoofdrolspeelster Fevronja de laatste adem uitblaast, is mooi. Zij heeft een hallucinatie van het paradijs, waar ze haar liefste en diens familie hervindt. Net als je denkt dat ze al in het paradijs is aangekomen, stapt ze uit de droom en sterft ze toch eenzaam maar gelukkig in het bos.

Vandaag heb ik wat rondgefietst en plantjes gehaald, verder wat lees- en kijkvoer genuttigd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten