Volgers

woensdag 10 juni 2020

Vlucht

Vanochtend was ik weer lang bezig met de sociale media, en pas om 11 uur deed ik mijn plicht: een uur Pilates. Dat was er gisteren bij ingeschoten, dus nu heb ik extra hard mijn best gedaan. Om 12 uur wankelde ik op mijn benen naar beneden, voor een lunch voordat ik naar Zwolle vertrok. Ik moest nog een sieraad laten repareren en zou dat wegbrengen. Meteen wilde ik even naar een lange broek uitkijken. In de winkel groette ik de vrolijke dame met 'goedemorgen'. Ze moest lachen en zei: 'U bent zeker in de morgenbonen'. Grappig, en ze had gelijk, het was natuurlijk al lang middag. 
Helaas is er niets leuks meer aan winkelen. Toen ik zag dat een eenmaal gepast kledingstuk apart moest worden gelegd om te laten stomen (!) had ik het daar gehad. Een oog werpen op de krant aan de overkant pakte ook verkeerd uit: de spoedwet die men aan het bakken is, voorziet erin dat de horeca de gegevens moet bewaren van alle klanten die er zijn geweest, om de overdrachtsroute bij besmetting te kunnen vaststellen. Je mobieltje zal worden getrackt. Politie mag binnenvallen in een woonhuis, als ze vermoeden dat daar teveel mensen te dicht bij elkaar zijn. Waar zijn wij mee bezig?? Ik heb mijn parlementslid al gemaild met het verzoek om tegen te stemmen, want dit begint toch akelig op een dictatuur te lijken. Gelukkig ben ik niet de enige die dat vindt, ook deskundigen op dit gebied zijn kritisch, dus er is nog hoop. 
Ik maakte rechtsomkeert en vluchtte terug naar mijn veilige nest. Daar heb ik weer een paar boeken kunnen uitlezen, waaronder een aardig werkje over het leven in Frankrijk als Nederlander. E-reader opgeschoond, tien boeken verwijderd. En verder een begin gemaakt met het kijken naar de opera De Legende van de onzichtbare stad Kitesh, van Rimski-Korsakov. Heel mooi!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten