Volgers

vrijdag 19 juni 2020

Lierderholthuis

Eindelijk rust
Na wat gerommel in huis besloot ik toch maar een stuk te gaan wandelen, en dat werd van Heino via Lierderholthuis naar huis. Het was een kilometer of dertien. Meteen na het station ging ik een zandpad in, deze keer ten zuiden van het station en dan richting Zwolle. Dat ging door een fraai stukje bos, met enkele verstopte boerderijen. Daarna werd het wat bebouwder allemaal, en ik boog af naar Lierderholthuis. Langs alweer een plek waar je scharreleitjes kunt kopen, kwam ik in het dorp; de kerk was het middelpunt. Vlak ernaast was een school waar de kindertjes braaf zaten te leren. Recht tegenover de school stond een kudde koetjes te kijken naar de kindertjes. Een jongeman op een bestelauto wilde van mij weten hoe hij bij de pont kon komen. Dat kon ik hem vertellen. Daarop liep ik verder zonder wederwaardigheden naar huis.
Uitzicht op Lierderholthuis

Geen opmerkingen:

Een reactie posten