Volgers

zondag 27 juni 2021

Gaan in Gaanderen

Op het station van Arnhem kwamen Eef en ik elkaar tegemoet op weg naar alweer een wandeling in het oosten van het land. Deze keer wilde Eef graag de Zumpe zien. Maar na wat overleg veranderden we het plan. De Zumpe is wel een aardig gebied, maar het staat vol met de rietorchis die ook in de Eilandspolder te vinden is. En die zal nu wel zijn uitgebloeid. Verder is het gebied niet bijzonder. Daarom pakten we de route die ik al had gemaakt van Gaanderen verder naar het oosten: Varsseveld werd de bestemming. Wij spraken onderweg uitgebreid over het boek Tamed van Alice Roberts, waarbij de meningen over wat er in stond een beetje uiteen liepen, en dat levert meestal een tikje kribbig commentaar van Eef op. Uiteraard had ik gelijk hahaha en later gaf Eef dat meer dan ruiterlijk toe. Ook het uitgelekte rapport van het IPCC passeerde de revue. Onze conclusie uit dit alles: vooral doen wat we leuk vinden. En de wandeling van Gaanderen naar Varsseveld was inderdaad leuk. Aangekomen bij het stationnetje had ik uitgezocht dat je het beste met de bus naar Groenlo kon, en dan daar verder treinen. Alleen, de aangekondigde bus had geen halte daar. Toch kwam ie op tijd opdagen en we gingen mee. Maar er waren opstoppingen in de gaten waar we langs kwamen. Het werd hoe langer hoe krapper. Toen ik de chauffeur vroeg om vol gas te geven, deed hij dat. Zo kwamen we aanscheuren terwijl de trein juist het station in reed. We spurtten de bus uit als jonge hordenlopers en kwamen op het perron net voordat de bomen sloten. Gehaald! Daarna hebben we heerlijk in mijn tuin zitten evalueren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten