Volgers

maandag 7 juni 2021

Het heb geen Nuth

Een flauwe grap die Dick en Eef altijd maakten als ze in Limburg liepen en het dreigde de kant van Nuth op te gaan: dat heb geen Nuth. En zo komt het dat hij daar nog nooit is geweest. Daar bracht ik vandaag verandering in, want je kunt vanuit Valkenburg een mooie en niet te lange route recht naar Nuth lopen; dwars door een prachtig stukje bos ook nog. Ik had net in een artikel gelezen dat het dorp Terstraten zo mooi antiek Limburgs is; dat dorp heb ik dan ook in deze wandeling ingebreid. Het was inderdaad imposant, al die oude intacte boerderijen in het boerenland. In Nuth was ik onder de indruk van een woontoren die misschien ooit voor water bedoeld is geweest, maar dan toch sterk is uitgebreid en waar nu een flink aantal mensen kan wonen. Onderweg was ik vooral gecharmeerd van bloeiende grassen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten