Volgers

vrijdag 25 juni 2021

Planten en insecten determineren aan de IJssel

Pronte dame: sabelkrekel
Elke vrijdagochtend gaat Leonieke erop uit met een ploegje determineerders. Die gaan voor de planten, waar ze verschrikkelijk veel van afweten, ik vind insecten leuker, waar ik trouwens ook niet veel van weet. Deze ochtend gingen we in het gebied van Staatsbosbeheer waar je zonder vergunning niet mag komen. IVN heeft zo'n vergunning, en laadt daarop de waarnemingen in een daarvoor bedoelde site. Dat was dus genieten. Ik zag valeriaan, poelruit, moerasmunt, van alles! maar ook sabelkrekels, zweefvliegen, muntgoudhaantjes en snuitkevers. Erg leuk om mee te maken. Wat ik heb gefotografeerd, probeer ik ook door te geven aan de site. Daarna kwam er iemand bij mij thuis om over zonnepanelen te praten. Mooi dagje. 

Vanavond nog een stream op Arte: Die ersten Menschen, in het kader van Holland Festival.




rups van Atalanta

Valeriaan

Bitterzoet


poelruit

uitzicht over de IJssel

met zijn tweeën

1 opmerking: