Volgers

dinsdag 1 juni 2021

Laag Zuthem en Cockshof


Ik moest het vandaag in mijn eentje redden. Dat deed ik door het busje naar Laag Zuthem te nemen. Daar draaide ik een kort rondje, maar niet het minste. Ik nam het eerste deel van het pad naar Dalfsen waar Eef zo over had geroemd; en dat was terecht, zo mooi was dat, met een lange, lange eikenlaan zonder onderbreking. Verder kwam ik via die route, die ik had ingekort tot een rondje, uit op het landgoed de Cockshof. Dat was wel onwaarschijnlijk mooi. Een voormalige bewoner, ene baron, had daar een lusthof van gemaakt en een moestuin. Die was in ere hersteld, met de groenten uit 1750 zoals van oorsprong. Daar heb ik echt even zitten genieten. Vervolgens kwam ik in het aanpalende landgoed, Den Alerdinck. Ook heel erg mooi. En dan terug naar Laag Zuthem via een oude dijk. Het kon allemaal niet op. Met het busje reed ik door naar Zwolle, winkelcentrum Zuid en daar kocht ik bij Harry Schoonewille een paar uitzonderlijke kazen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten