Volgers

donderdag 26 september 2019

Amersfoort

Ik had het idee gekregen om eens in Amersfoort te gaan kijken hoe de wijk Schuilenburg er bij staat. Daar wordt veel gebouwd, had ik begrepen, ze willen daar een heel nieuwe wijk opbouwen. Amersfoort heeft een naam op te houden wat bouwstijlen betreft, dus ik was nieuwsgierig. Maar het viel me niet mee. Er was daar een groene rand, maar het was wel vlak bij een drukke rondweg met een flinke herrie. De hijskranen stonden in stelling en een enkel groot gebouw rees al op. Maar de wijk oogde wel wat ousig. Een winkelcentrum leek bijna leeg staan. Dat zou nog worden aangepakt, vertelde ons iemand die het weten kon. Net als bij ons op de Koperwiek. Maar dat staat al weer jaren te verpieteren, het lukt ze niet om dat weer op orde te krijgen. Dus hier ben ik ook niet erg optimistisch over de snelheid van het herstel. Nee, Schuilenburg is niet de mooiste parel aan de kroon van Amersfoort.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten