Volgers

donderdag 12 september 2019

Tuin

Het is niet echt weer om in de tuin te zitten vandaag. Het is fris, motregen valt. Onkruid groeit welig, ik doe er al heel lang niets meer aan. Een enkel worteltje staat er nog in mijn tuinbedden, maar het mag geen naam hebben. Mijn hoofd staat niet naar tuinieren. Wel heb ik het metaalgaas verplaatst; volgend jaar komen de boontje ergens anders te staan. Oogst zit er dit jaar niet aan; maar vandaag ga ik andijvie halen bij Theo. Zijn tuin is een oase. De oogst is enorm. Hij heeft weer nieuw lekkers aangeplant, en het doet om strijd wie het snelst omhoog komt. Dat wordt smullen van boerenkool, snijbiet, rode biet en nog meer. Pruimen nemen we niet meer mee, daar heb ik al te veel van. Langs de weg zijn pompoenen te vinden, daar komt soep van. Wat een rijkdom.
En dan 's avonds nog even sporten bij Debbie. Gezonder kan niet, zou ik zo denken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten