Volgers

zondag 15 september 2019

Kelley Sheehan

Een inspirerende jonge vrouw op muziek gebied is de recente winnares van het Gaudeamus compositie concours. Het gaat dan uitsluitend om nieuwe muziek, modern van toon, die hier in Bilthoven en in Utrecht op de bühne wordt gebracht. Zij gebruikt dagelijkse voorwerpen om geluid te maken; muziek kan ik het zelf nog niet noemen, daar moet ik nog een poosje voor doorgroeien denk ik. Maar leuk is het wel. Hier is een link naar haar werk Talk Circus, met partituur erbij. Dat ze zoiets kan opschrijven gaat mij boven de pet. Als je goed kijkt, hoor je inderdaad dat er staat wat er staat. Het is op het oog een min of meer fragiel meisje, en die maakt dan dit soort herrie. Een voorbeeld zal ik er niet aan nemen, het is wel een eye opener van wat er allemaal kan als je nadenkt over je geluidsplannen.

1 opmerking:

  1. Wonderlijk. Heb de neiging om dit niet in de categorie "muziek" te plaatsen. Wel knap om deze geluidswaterval op papier vast te leggen als partituur. Ik kon deze partituur tijdens het beluisteren van het stuk overigens niet echt volgen; wijkt nogal af van wat ik gewend ben har har.

    BeantwoordenVerwijderen