Volgers

woensdag 4 september 2019

Soep

Het was weer zover: één grote puinhoop in huis, overal afwas en gebruikte kleding, en in de keuken bergen voedsel. Het was dus weer een huiswerkdag. Na het wegwerken van alle huishoudelijke narigheid - daar ben je wel even mee bezig - kookte ik de pompoensoep. Een hele pan vol, zoals gebruikelijk, en met de restjes van Madame Jeannette erin werd het lekker pittig. Ook stond er nog een nieuw pannetje dat eerst moest worden ingebrand voor ik het kon gebruiken. Dat walmde nogal, ik hoop dat het is gegaan zoals het hoort.
Daarna mocht ik weer componeren. Een stukje Druïde begint vorm te krijgen, en een paar mooie boeken over orkestratie zijn besteld. De CD van Peter Gijsbertsen laat nog op zich wachten. Die van Lilian Farahani heb ik beluisterd, en ook heb ik opnieuw naar Ainsi la Nuit geluisterd, en naar Alban Bergs Lulu Suite; toen had ik geen zin meer. In boeken lezen ook even niet. Ik belde Marjorie, om haar sterkte te wensen voor morgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten