Volgers

zondag 1 september 2019

Een nare truc van Google

Gisteren was er een update van Google. Ok, afsluiten en weer opstarten. Maar daarna was het hommeles. Google wil dat je al je accounts synchroniseert, je mag geen nee zeggen. Dat is nog tot daar aan toe. Maar wat blijkt nu? Je kunt niet meer uitloggen uit je account. Ja, of je moet je hele PC uitzetten. Maar ik logde altijd uit om met mijn andere accounts te kunnen werken. Zelfs dat kan nu; je kunt switchen. Maar wat niet meer kan, is met je account als zelfstandig middel werken. Dat is wel nodig als je bijvoorbeeld een blog zoals dit wilt schrijven. Dat kan dus niet meer met Google!
Uiteraard heb ik advies gevraagd aan Dick, en dat heb ik ook gekregen. Helaas is dat voor mij wel erg ingewikkeld. En ik had Google vanwege de eenvoud...  dus dat gaat hem niet worden, vrees ik.

Het gaat er bij mij niet in dat je een account niet meer kunt afsluiten. Dat deed ik elke avond, gewoon vanuit veiligheidsoverwegingen, en dat zou nu niet meer kunnen? En als je meerdere accounts hebt gebruikt door te switchen, staan die dan nog open? Als je op vakantie je PC mee hebt, kun je dan nog overal bij? Het meest erger ik me eraan dat je via Help van Google te lezen krijgt wat je moet doen: op je Profiel klikken, en dan Uitloggen kiezen. Maar er valt niets te kiezen, die optie bestaat gewoon niet! Als ergens geen uitknop op zit, word ik nerveus. Net als met dat Windows apparaat, dat tegen me begint te kletsen alsof we dikke vrienden zijn. Dat ding is mijn slaafje, dat pik ik niet van een apparaat. Het heeft maar te luisteren. En uit te schakelen als ik dat zeg.
Maar zie, ik heb er iets op gevonden. Vast niet wat Google heeft bedoeld maar voorlopig doe ik het ermee.

1 opmerking: