Volgers

vrijdag 27 september 2019

Zonnig

Het was vandaag heel wat zonniger dan gisteren. Na het bezoek aan de Hessenweg voor de boodschappen besloot ik om eens mijn rommel te gaan opruimen. Dat werkte goed. Ik ben drie keer op en neer naar de papierbak gegaan, en twee keer naar de kringloopwinkel. Daarna heb ik nog heel wat oud papier weggewerkt, vooral spul dat ik had verzameld voor eventuele reisplannen. Maar ja, Noorwegen, Ierland, Roemeniƫ, Hongarije, ik had er van alles van maar het is natuurlijk verouderd. En boeken, weer een heleboel boeken waarvan ik dacht, weg ermee. Het is een illusie om te bedenken dat ik nog in de filosofie, of de gnosis ga duiken. Die tijd heb ik gehad. Gilgamesj ga ik wel bewaren, maar wat doe ik met het gedicht Hiawatha? Ach, selectie moet toch op gezette tijden gebeuren. En dat was nu.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten