Volgers

dinsdag 24 september 2019

Compositieles

Het werd vandaag al weer de derde les die ik van Jan-Peter kreeg. Hij kwam net terug uit Zwitserland voor een korte vakantie en had nauwelijks iets gezien van mijn inzending, maar kwam toch met gedegen commentaar. Het leek hem of ik de goochelaar was die op het toneel stapt, meteen de hoed neerzet en er een konijn uit trekt, en dan weer weg is. Zo hoort dat niet, zei hij. Eerst kom je op, je zet je spulletjes neer, je wacht tot het applaus is weggestorven, pakt de hoed en laat uitgebreid de lege binnenkant zien aan het publiek. Daarna begin je in alle rust aan de truc. Het konijn! tot verbazing van het publiek zat het toch in de hoed. Dan weer applaus, en de goochelaar gaat af.
Mijn stuk leek meer op die sketch van Toon Hermans, zo begreep ik, na zijn sketch over Jack Bemelmans. Wie? Jack Bemelmans. Noooooit van gehoord, en af ging Charelli. Maar daarna kwam hij weer op met een razendsnelle act waar hij een touw door twee zakken van zijn jas heen trok, hilarisch.
Kortom, de Druïde moet maar eens uitgerekt worden zodat de luisteraars het ook begrijpen. Het is altijd een leuk uurtje met JP.
Daarna ging ik eens kijken bij wat nu nog het Gemeentemuseum is. Binnenkort wordt het het Kunstmuseum, om verwarring met het adres van Burgerzaken in Den Haag te voorkomen. Enkele mooie stukken die daar hingen heb ik met aandacht bekeken, maar het stuk van Bontecou kon ik helaas niet vinden. Een volgende keer zal ik een suppoost vragen waar het hangt.
O ja, de dag begon natuurlijk met Debbie, dus de benen heb ik wel gevoeld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten