Volgers

donderdag 5 september 2019

Op de fiets

Er liggen altijd veel te veel papieren boeken in dit huis. Vanochtend heb ik er eens grondig in gegrasduind. Na een uurtje had ik zeker twintig boeken verzameld die regelrecht naar de Leef van de Geef zijn gegaan. Toch heb ik nog altijd een kleine vijftig boeken in mijn winkeltje staan.
Ook geleende boeken liggen hier te veel en te vaak. Op de fiets ben ik naar de Uithof gegaan, om ook daar weer vijf (van de zes) boeken te retourneren. Op die manier heb ik mijn dagelijkse beweging en zonneschijn ingevuld. Nu nog boeken van de gewone bieb, waarvan ik er eentje nog een poosje houd: Eleonore van Aquitanië. Wat een vrouw was dat, haar verhaal wil ik eerst nog een keer lezen. Humboldt komt een andere keer wel, hoewel ook hij fantastisch is geweest.
Het orkestratieboek is binnen, maar er zaten nog een paar nootjes te dringen, dus ging ik verder aan de Druïde. Het gaat langzaam, dat had ik JP al verteld, maar toch zit er enig schot in. Het zal nog wel een paar weken kosten vrees ik. Nu even relaxen.

1 opmerking:

  1. Nu begrijp ik ook beter waarom jij iedere minuut moet gebruiken om te lezen ha ha, zelfs op het perron van de trein die twee minuten later binnenkomt.

    BeantwoordenVerwijderen