Volgers

donderdag 23 mei 2019

Europa

Vandaag konden we stemmen voor het Europees parlement. De opkomst is ongeveer 25% geworden. Het is ook erg moeilijk geweest om een keuze te maken. De stemwijzers geven allemaal iets anders aan, en dan in richtingen die ik niet op wilde gaan. Uiteindelijk heb ik toch een keuze gemaakt, met vooral het oog op de toekomstige generaties, die zullen moeten redden wat er te redden valt.
Verder was het een heerlijke dag om buiten te zijn. Daarom fietste ik naar Utrecht, om een korte wandelbroek te kopen. Helaas is dat niet gelukt, maar wel kwam ik langs bij de Muziekbibliotheek van de universiteit. Daar heb ik min of meer lukraak een paar partituren meegenomen, om eens te bestuderen en kijken of ik er een analyse van kan maken. Van Britten heb ik het wonderschone Hymn to Saint Cecilia meegenomen. Dit stuk was indertijd mijn inspiratie voor het koorwerk Chemokar op tekst van Piet Gerbrandy, dat ik nog altijd onder handen heb. Wie weet kom ik er verder mee.
Verder is het vandaag gelukt om een afspraak te maken met onze Poolse jonge vriend. Een heerlijk vooruitzicht!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten