Volgers

dinsdag 21 mei 2019

Zwartebessenjam

O wat was het koud vandaag, het leek wel herfst. Ik probeerde nog op te warmen vanochtend op de fitness bij invalster Sandra, maar dat effect was weer snel verdwenen. Ik moest vandaag naar Oostbroek om een vleespakket op te halen, en ik kwam thuis met blauwe handen van de kou. Gelukkig kon ik meteen gaan koken: eerst de rundertong van het Heckrund. Dat gaf een beetje soelaas. Daarna verwerkte ik mijn restje zwarte bessen tot jam, er moest immers plaats worden gemaakt in de vriezer. Vervolgens kwam Eef thee leuten, en werden mijn handen weer echt warm.
Van muziek maken kwam het ook vandaag weer niet. De inspiratie is een beetje weg. Heeft iemand nog nootjes voor mij? en dan vooral vogelnootjes. Het zijn liederen met vogelnamen zoals de Zwaan en de Raaf die maar niet willen vlotten. Ik zie het er ook niet meer van komen voor half juni. So sei es. De tuin wil ook niet, veel te droog en te koud. Het wordt tijd dat de herfst voorbij gaat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten