Volgers

woensdag 22 mei 2019

Fiets beurt en vogelnootjes

Vandaag zat ik een beetje aan huis gebonden, want mijn fiets kreeg een beurt. Het is mijn hoofdvervoermiddel. Er zat een beetje een kraakje in, en wat ander klein ongerief, dus ik had besloten om hem maar eens te laten doormeten. Daardoor zat ik zonder fiets vandaag. Natuurlijk had ik de bus kunnen nemen, of lopen naar het station, maar voor het eerst scheen de zon en ik heb daarom lekker in mijn tuin zitten lezen, een wel heel spannend boek dat me was aangeraden, Hex geheten, van een nieuwe ster aan het Nederlandse schrijffirmament: Thomas Olde Heuvelt. Stephen King zelf is enthousiast over hem, en hij is met zijn 30 jaar een van de weinige Nederlandse schrijvers die van hun werk kunnen leven. Dat alleen al is een aanbeveling. Het is door en door modern, en toch met een griezel erin. Heerlijk voor in de zon in de tuin. Natuurlijk had ik wel eerst Mama's Last Hug van Frans de Waal uitgelezen, ook heerlijke lectuur waarin de emoties van dieren en niet alleen mensen worden beschreven, na Frans' uitgebreide onderzoekswerk. Heel interessant. En dankzij de vogelnootjes van Dick heb ik ook nog een paar nieuwe regeltjes muziek kunnen schrijven. Bedankt Dick!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten