Volgers

woensdag 8 mei 2019

Update

Speciaal voor het schrijven van muziek heb ik een pc in huis met daarop Ubuntu als besturing. Dat moet van tijd tot tijd worden geüpdatet. Daartoe ging ik vandaag naar Huib in Den Haag, die dat graag voor me doet. Eigenlijk hadden we een wandelafspraak, maar het zou gaan storten van de regen, dus dat had ik afgezegd. Toen ik er kwam, viel het echter reuze mee! Toch had ik me niet op wandelen geprepareerd maar op museumbezoek. Dus na een gezellige ochtend met Huib toog ik naar Rotterdam. De vereniging Rembrandt heeft meegeholpen met de aankoop van een werk van Leonora Carrington, voor het Boijmans dat eind deze maand dichtgaat voor een paar jaar. Daarom nam ik de gelegenheid te baat om daar nog even naar te kijken.
Het was inderdaad een mooi werk, surrealistisch van aard met heel verfijnde lijntjes. Een tuin met een paard en drie spookachtige berijders op de achtergrond, waarachter nog een bos. Voor de tuin, een muur waar twee mannen achter staan, en daarvoor weer twee vrouwen die naar de mannen wijzen. Waar de vrouwen staan is ook een soort tent, een terras en een opstelling met twee katten. Boven het bos dat alles omvat, is blauwe lucht waarin een soort cel zweeft, een kubieke vlieger zou je kunnen zeggen. Mooi om te zien. Terecht hangt het vlak bij Salvador Dalí. Van zijn schilderij met de man-en-vrouw-lijst heb ik nog een detail foto gemaakt, een miniscuul geschilderd dorpje met een vrouw die daar vandaan loopt een woestijn in. Kunst is echt een genoegen om mee te beleven.
Ook nu hebben we 's avonds gebridged, even geborreld, maar toen moest ik echt mijn nest in om uit te slapen; ben al meer dan een week vroeger op dan ik eigenlijk nodig heb.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten