Volgers

donderdag 16 mei 2019

Huiswerk maken

Na al dat gewandel van de laatste dagen was het wel een puinhoop geworden in huis. Het werd hoog tijd om eens te vegen, stoffen en boenen. Na een gezellige ochtendbabbel met Eef ben ik daar ook aan begonnen. De bezem erdoor, letterlijk! De deurmat ging eruit, ondersteboven om het zand en vuil eruit te laten zakken. De was moest gedaan, en de schone droge was moest worden opgevouwen. De slaapkamer liet ik eens lekker luchten.
De hoopjes zand uit de woonkamer vlogen de tuin in, de wolken stof er achteraan. Vervolgens ging ik stofzuigen, want echt schoon was het nog niet. Ook heb ik de vloerbekleding in de gang onder handen genomen. Er zaten hinderlijke vlekken in, en ik had een goedje gevonden dat zou helpen. Gelukkig deed het dat inderdaad, toen ik op mijn knieƫn had zitten impregneren en schrobben. Dat deed me echt plezier!
Brood had ik aangezet, dat moest ook worden verwerkt tot weer zo'n smakelijk zelfgekneed en zelfgebakken brood. Een salade van alle restjes sla en sla groentes moest vandaag af, met een heerlijk nieuw sausje van mosterd en kwark. Even overwoog ik om ook al wat wild te braden, maar daar zag ik van af omdat er nog niertjes in de koelkast klaar liggen. Wel maakte ik een linzenschotel, met de restjes van groentes die niet in de sla horen.
Ik moest dringend een paar kleine boodschappen doen, had al te vaak mis gegrepen naar een trekker voor het aanrecht en een borstel. Er moesten nootjes worden ingeklopt in de pc. Last but not least, de verjaardag van bonusdochter J. moest de nodige aandacht krijgen. Ik epte haar, en nodigde haar weer uit voor een opera als we er binnenkort toch zijn. Tot mijn vreugde antwoordde ze direct dat ze daar heel veel zin in heeft. Bonusdochter M. heeft zin in een dagje uit met mij naar het Sieboldthuis, ook al iets om me op te verheugen.
Was dit nou voorjaarsschoonmaak? zo voelde het niet helemaal. Wel heb ik het gevoel dat het voorjaar nu voor de tweede keer uit de startblokken komt. Nog geen maand geleden was het zo snoeiheet, en daarna werd het zo koud. Dat is pas nu een beetje voorbij. Het zal nu wel doorzetten, dat voorjaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten