Volgers

zaterdag 21 december 2019

Haikoekoek

Dank je de koekoek. Ik heb meegedaan aan de serie-haiku wedstrijd van Haiku Nederland, en had een hele mooie gemaakt over overwinteren in Spanje, al zeg ik het zelf. Nu verwacht ik niet direct te winnen, maar je blijft wel nieuwsgierig. Vandaag kreeg ik eindelijk bericht van wie er heeft gewonnen. Niet ik, dat mag duidelijk zijn. Maar de winnares heeft iets geproduceerd dat telkens 4 en 6 lettergrepen heeft, en soms alleen maar 4??? Terwijl een haiku, dat weet toch iedereen, het vaste patroon heeft van 5-7-5. Omdat het niet hoeft te rijmen moet het iets van vastigheid hebben; maar de officië;e haiku vereniging heeft dat maar overboord gegooid. Sic transit gloria mundi. Alles moet anders. Gooi er maar iets in. Jammer, maar regels zijn zó 2018.

Overigens heb ik ook JK Rowling, The Casual Vacancy uitgelezen. Een aanrader. Prachtig boek, prachtig verhaal, bijzonder goede tekening van de karakters en een Engels om te zoenen zo rijk en gevarieerd. Ze kan écht schrijven, die dame!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten