Volgers

donderdag 12 december 2019

Wandeling langs de Veluwe

Het is wel niet helemaal midden in de Veluwe, maar de wandeling die Eef voor vandaag had ingepland van Rheden naar Dieren loopt wel door een heel mooi stuk Nederland. En omdat het een geel-rood pad is, was dit een nieuw stuk voor ons beiden. Lang was de afstand niet, maar een kale negen kilometer, maar ze leidde door een afwisselend bosgebied met berkenbossen, beuken en eiken, soms open, soms veel dichter. Er waren ook veel vogeltjes te zien en te horen. We hadden in mijn gevoel al heel erg lang niet samen gewandeld, maar dat was toch niet echt zo. Het weer was perfect, wel prikkelend koud maar heerlijk helder en droog. We hadden ons ook goed aangekleed dus niets aan de hand.

Stapels dozen, nu nog leeg
Gisteravond was het wat laat geworden, en vanochtend weer heel vroeg: al om 8 uur kwamen de jongens van de verhuizer de dozen brengen. Honderdentien, had de baas ingeschat, en ze bleven dozen aandragen. Net als de baas leken deze kerels uitermate sympathiek en berekend op hun werk, ik had er meteen lol in. Wel had ik daardoor vergeten brood uit de vriezer te halen, zodat ik op het lunchbankje me moest behelpen met tutti frutti, amandelen een brok geitenkaas. Dat kon erger!
Mijn jarige zus eerde ik met een telefoontje daar, en daarna waren we al snel in Dieren om op huis aan te gaan. Terug op honk ging ik nog snel even naar de bank, weer om iets noodzakelijks te regelen, en daarna kon ik in alle rust tussen de verhuisdozen plaats nemen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten