Volgers

vrijdag 6 december 2019

LocHal

Vandaag was de laatste dag dat de verkoop van mijn huis zou kunnen afspringen op de financiering van de koper. Dat was dus best spannend. Toch nog maar een offerte van een verhuizer gevraagd, die vandaag kwam kijken. Verder heb ik me maar onledig gehouden met wat nieuws kijken. Er was een leuk nieuwtje: het mooiste gebouw ter wereld staat in Tilburg: de LocHal. Dat is een omgebouwd oud complex waar generaties Tilburgers aan treinen sleutelden tot het is omgebouwd tot een multifunctioneel bolwerk met daarin alles wat je maar gezamenlijk kunt doen in een gebouw.
Op het World Architecture Festival, dat dezer dagen in Amsterdam wordt gehouden, is nu juist dit gebouw tot het mooiste ter wereld (in 2019 dan he) uitgeroepen. Dat betekent dat er in Tilburg veel meer bijzonders te zien is dan ik had gedacht. Immers ook de Pont moet ik nog gaan bezichtigen. Het textielmuseum is dan weer minder geweldig, maar ook dat hebben ze. Wie had dat gedacht van die kruikenzeikers.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten