Volgers

zaterdag 7 december 2019

Plicht

Afgelopen woensdag had ik naar Debbie zullen gaan, maar het was toen zulk koud en nat snertweer dat ik het niet voor elkaar kreeg om door weer en wind daarheen te gaan. Daarom moest ik vandaag wel van mezelf naar de sportschool. Eerst een half uur op de loopband, vervolgens buikspieroefeningen Die werden gegeven door Mark, die van de zomer bij mij op visite was. We spraken elkaar aan na de oefening. Wat blijkt: sinds de gesprekken bij mij in de tuin is hij gestopt met roken. We hadden hem erop aangesproken, omdat iemand met zijn beroep en levensstijl en roken gewoon niet bij elkaar passen. Het was tot hem doorgedrongen dat hij inderdaad een morele plicht aan zichzelf had om consequent te zijn. Niet uit dwang, maar uit de positieve keuze voor zijn levensstijl heeft hij het roken eraan gegeven. Dat vind ik klasse! Het zijn nu dus al vijf mensen die onder onze invloed gestopt zijn met roken. Gideon, Mariska, Jessy, Mark, en Martijn - althans ik ben ervan overtuigd dat ook hij stopt.
Daar word ik heel blij van. Verstand kan met succes worden aangesproken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten