Volgers

vrijdag 14 augustus 2020

Herxen

Eef zou kaas halen bij de sik, ofwel Barto, maar die kwam niet opdagen op de markt. Waarschijnlijk zouden zijn kazen ook zijn gesmolten. Daarom kwam Eef naar Zwolle waar ik hem ophaalde voor een niet al te lange wandeling over Windesheim en Herxen. Dat was weer net zo mooi als de vorige keer. Onderweg kregen we eventjes een gigantische hoosbui over ons heen, en ik had niets bij me, geen plu, geen plastic. Ik mocht een jasje lenen van Eef. Maar daarna werd het weer snoeiheet. We liepen tot aan het natte gebied van Wijhe, en toen staken we over naar de eierboer. Zo kon Eef zijn lege eierdozen meteen achterlaten bij de eierboer, die niets bijzonders had staan deze keer. Verder was het heet, of had ik dat al gezegd?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten