Volgers

zondag 2 augustus 2020

Luie zondag

Hete dag. We houden het rustig. Eef ging even langs bij Theo, ik zat te bridgen en las mijn boek uit. Daarna heb ik nog wat kornoelje geraapt, bij drie verschillende bomen. Ik weet er vier in De Bilt, maar zonder fiets vond ik de vierde voor nu net even te ver lopen. De boom die het dichtst bij staat was al leeg, maar die op het Dr. Letteplein had nog wat liggen. De derde boom had nog volop vruchten hangen. Zo kwam ik met een bijna volle bak kornoeljes terug. Na het eten liepen we door het bos naar het station. Terug in Wijhe kon ik meteen de kornoeljes invriezen, en heb snel de laatste bonen geoogst. Die krijg ik van zijn leven niet meer in de vriezer, dus dat wordt ontbijten, lunchen en dineren met snijbonen. 
De laatste bonenoogst

Geen opmerkingen:

Een reactie posten