Volgers

zaterdag 15 augustus 2020

Leuvenheim

 Op de radio was er een programma waarin een zekere Jelle Jolles aan het woord kwam, een neuroloog die interessante dingen heeft geschreven over de ontwikkeling van kinderen. Hij relateerde dat ook aan tijden van contactschaarste zoals nu, en het bracht me ertoe om iets van hem te willen lezen. Helaas heb ik nog geen boek van hem te pakken gekregen, maar dat komt nog wel. Bij het ontbijt heb ik nog even zitten eppen met Martijn, die nu niet meer zo lang hoeft te wachten voor zijn vrouw terug is. Hij kijkt zo naar haar uit!

Dit is de Soerense beek, ook mooi.

We gingen er wel op uit vandaag. Eefs voorkeur ging uit naar een tocht rechtstreeks vanaf een station. Dat kon bij Brummen, waar we vandaag zonder overstap naar toe konden. Daar loopt de Leuvenheimse beek, een volkomen nieuw gebiedje voor mij, en ik vond er een uitgezette klompenwandeling. Die gingen we doen en het bleek verrassend mooi daar, echt eentje om vaker te lopen. Prachtige bos- en weidegebieden, het beekje vol begroeiing, later nog een beekje dat zelfs wat meanderde, en een avontuurlijke poging om over het spoor te steken in een braambos - dat mislukte overigens. Maar niet getreurd, we maakten de 15 km vol en toen had ik een flinke pijn aan mijn tenen. Uitgezette voeten, vermoed ik. Dat heb ik afgeblust met een pilsje. Daarna heb ik, jawel, boerenkool geoogst en klaargemaakt. Was verrukkelijk, met de laatste worst van slager Ruiter, die er helaas mee is opgehouden. Nog even Margootje een goede reis gewenst, en toen was de dag alweer om.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten