Volgers

dinsdag 11 augustus 2020

Hittegolf

 Er is al een paar dagen sprake van een hittegolf, en vandaag is voor het eerst in de geschiedenis een periode van vijf dagen aaneen boven de 35 graden genoteerd. Te heet om iets te doen. Wel kon ik in de trein rustig lezen, daar staat de airco aan en is het iets koeler. Thuisgekomen moet ik constateren dat er meerdere planten last hebben van zonnebrand. De bladeren zijn dor en verschroeid. Maar het meeste doet het nog. Bij de buren was een pakje bezorgd, en met hen heb ik nog even staan praten. Ze horen me wel eens piano spelen, en kunnen dat gelukkig waarderen. Ik ben dan ook maar weer aan de slag gegaan met de Jongeman, die vordert traag - zoals altijd. Een ijsje stond er nog, maar eigenlijk is dat te zoet in de warmte. Verder hou ik het heel rustig en ik drink veel thee en water.

Binnentemperatuur 29 graden

Geen opmerkingen:

Een reactie posten