Volgers

maandag 25 maart 2019

Conditie bijwerken

Na een rustig ontbijtje feliciteerde ik eerst een schoondochter met haar verjaardag, en kreeg een lieve reactie terug. Vervolgens checkte ik de mail en bleek ik weer een boek te hebben verkocht: een ouwetje, het boek van Stephen J. Gould, De gok van de evolutie. Een van de eerste op biologie gebaseerde boeken over de evolutietheorie die ik indertijd heb gelezen. Heel interessant natuurlijk, maar inmiddels zijn er wel heel veel nieuwe onderzoeken gedaan en boeken verschenen die veel verder op dat onderwerp en nieuwe daaruit voortvloeiende onderwerpen ingaan. Veel daarvan heb ik dankzij Dick kunnen lezen. Zoals de boeken over het microbioom, over de DNA technieken, en hoe die hebben geleid tot een samenhangende theorie over de migratie van de mens en ga zo maar door.

Toch heb ik dat boek van SJG nooit weg willen doen. Veel te leuk! dat doe je niet bij de rommel. Ik had aldoor gehoopt dat iemand er toch nog interesse in zou tonen. En dat is dan bij deze gebeurd. Natuurlijk gaat het me niet om de grijpstuiver die nu via bol punt com heen en weer gaat. Het is mij erom te doen dat iemand het boek de moeite van het lezen waard vindt, en er dus iets voor over heeft. Bovendien vind ik het inpakken van het boek ook leuk: net alsof het Sinterklaas is, netjes inpakken, een stukje tekst erbij en een grappige toepasselijke ansichtkaart er bovenop.

Maar daarna werd het tijd om een rondje te lopen en de conditie bij te werken. Ik voelde mijn benen, en mijn armen naderhand wel. Dat heb ik soms wel na een lange wandeling met rugzak, en nu dus ook. Het was toch weer een ronde van twee uur geworden. Ik had een ontzettende trek toen ik weer thuis was. Ook al heb ik toen geluncht, de trek bleef tot na het avondeten dus beken ik hierbij dat ik verschrikkelijk heb gesnoept. Een moorkop van Van Ingen, en ook een stuk Tesseler boterkoek dat ik gisteren had gekregen via Eef, van Els van de werkgroep Insectenreservaat. Daar had hij zondag gewerkt, in de zandkuil. Het is allemaal schoon op gegaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten