Volgers

zondag 10 maart 2019

Paltz

Vandaag voor de verandering: muziek! maar nu eens geen opera. Ik ga weer terug naar mijn oude liefde, het Lied. Vanmiddag werd op het landgoed Paltz een recital gegeven door HP Herman. Dat is altijd al goed voor een fijne middag, en zo kon ik ook eens het landgoed Paltz bezoeken. Dat domein van Herman van Veen is een aantal jaren besloten geweest, maar sinds vier jaar staat het open voor publiek. Ik was er nog nooit geweest, dus dat was een extra, en met enig zoekwerk bleek er een toegankelijk pad te zijn dwars over het landgoed, te beginnen vanuit het Militair Museum. En daar kun je op zondag komen met het openbaar vervoer; kat in het bakkie. De voorspellingen van hevige regenval waren vooral voor het eind van de middag en inderdaad, het regende nauwelijks op de heenweg.
De Paltz heeft een oude loods omgebouwd tot een concertzaaltje, met veel glas, omgeven door groen. Daar werd het concert gehouden. De vleugel die er staat heeft helaas een heel dof geluid, maar pianist Bas Verheijden maakte er het beste van. Zo werd het toch wel een mooi concert: Schumann, Duparc, Wolf, Kosma, Debussy. De naborrel was heel gezellig, ik heb met deze en gene leuk contact gehad en HPH zal nog terugkomen op de liederen die hij met me heeft doorgenomen. Tenslotte konden we met dorpsgenoten mee terug naar huis rijden; dat was wel fijn, want de weersvoorspellingen waren inmiddels uitgekomen. Het goot.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten