Volgers

dinsdag 5 maart 2019

Go!

De routine komt weer op gang. De ochtend met Pilates begonnen, ook al had ik het gisteravond ook gedaan. Ik wil het twee keer per week zeker doen, en woensdag gaat het niet lukken, dus de stramme spieren naar Sportcity gestuurd en weer een uur gesport met Debbie. Daarna was ik wel behoorlijk moe. Tegen de middag kwam Eef om mijn tuin te helpen spitten. Het werd een mooie coproductie: hij spitten, ik de vergane bladeren inwerken in de geul, en hup volgende rij aarde opengooien. We lieten het bij één stuk, er komen nog wel dagen voor het volgende deel. Bovendien moeten de zaden nog aankomen en ik moet me verdiepen in het plantschema. Maar het eerste stuk is klaar.
's Avonds zou Douwe komen, ik had al een maaltijd bedacht en moest nog wat schillen en braden, dus na vieren was ik in de keuken bezig. We hebben lekker zitten eten, en toen stelde Douwe voor om een potje te schaken - hij maakte me in - en later een potje Go. Dat spel had ik nog staan, heb het eigenlijk nooit aangeraakt sinds mijn studententijd toen ik naast de toenmalige Nederlands kampioen Go woonde. Maar vaag wist ik nog wel iets van de spelregels. We vonden het allebei hartstikke leuk. Een volgende keer hebben we het wat beter bestudeerd, en dan ga ik proberen om Douwe in te maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten