Volgers

donderdag 21 november 2019

De markt in Soest

Op verzoek van Eef was ik naar de markt in Soest. Hijzelf moest weer eens zwoegen in de Eilandspolder met de mannen, dus kon hij niet bij Edward de slager langs. Ik wilde toch paardenlappen halen, dus de hamschijf kon er wel bij. Wat is dat Soest eigenlijk een leuk dorp! Ik stapte uit op station Soestdijk, want daar is de markt vlakbij, en het bleek een gezellig sfeertje uit te stralen. Met plezier keek ik in de zijstraatjes, de leuk gevormde huisjes, een paar winkeltjes met stijl. Dat viel me alles mee. Nu woon ik toch al ruim dertig jaar in deze streek, en was nog nooit in Soest(dijk) geweest. Mooi dat ik dat nog heb gezien voor ik vertrek.
's Middags heb ik het kleine kamertje boven onder handen genomen. Alles eruit, weer heel veel weg, en vervolgens heb ik er gevulde dozen opgestapeld. Toen ik de rommel wegbracht, stond er een wel heel mooie kuipstoel bij de kringloopwinkel. Die heb ik meteen gekocht, morgen ophalen. Terug op honk kwam een ontzettend vermoeide Eef een kop thee halen. Als avondeten maakte ik spruiten, omdat ik wat meer kool moet eten ivm lichte maagklachten, daarna heb ik nog gebridged en kwam op nivo 16.

1 opmerking: