Volgers

zondag 10 november 2019

Nieuwe schoondochter

Sinds vandaag weet ik dat ik er een schoondochter bij heb: Douwe heeft een vriendin gevonden. Ik heb haar nog niet gezien, maar ze heeft alles wat je mag hopen, zo vertelde hij. Mooie leeftijd, goede opleiding, goede baan, vrolijke snuit en blijkbaar voelt het tussen hen twee heel vertrouwd, en dat sinds een aantal maanden. Ik ben ontzettend blij voor Douwe, en voor allebei natuurlijk. Vanaf dit bescheiden plekje stuur ik hen mijn allerbeste wensen voor een fijne relatie toe.
Ik kwam het te weten omdat ik Douwe had uitgenodigd om een boswandeling te maken. Zo kon ik hem meteen vertellen dat ik ga verhuizen, en waarheen. Hij vond het leuk, maar was niet bovenmatig geïnteresseerd; dat had ik ook niet verwacht. Nieuwsgierig naar mij is hij nooit zo geweest. Maar gezellig was het, en ik liet hem de foto's zien. Die konden zijn goedkeuring wegdragen jaja. Vervolgens hielp hij me bij het versjouwen van de Panderkast. Ik kon een foto maken van de achterkant, die ik bij het Rijks kan laten zien. Helaas vergat ik hem zijn foto's mee te geven, en een pak met kinderspulletjes van hemzelf, maar morgen komt hij die halen.
Helaas wilde hij maar kort lopen in het bos, dus na zijn vertrek ging ik opnieuw het bos in, nog na-mijmerend over alles wat er de laatste dagen is gebeurd. Weer thuisgekomen was het meteen weer werken: een notaris uitzoeken, alle andere makelaars afzeggen, verhuizers uitzoeken en nu nog doe-lijstjes maken. Het is reuze fijn allemaal.
Verder heb ik nog wat over Wijhe uitgezocht, en dat ziet er goed uit. Een sportschool, een zwembad, een theatertje, busje naar twee natuurgebieden, busje naar Raalte, bridgeclub, tennisclub, het houdt niet op. Er is zelfs een bibliotheek. Verder heeft het een museum en een historische kring. Er zijn natuurlijk fanfares en in Raalte is er volksdansen. In Wijhe is een dependance van de muziekschool. Jeetje wat veel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten