Volgers

donderdag 7 november 2019

Verliefd

Het is gebeurd! ik ben verliefd geworden op een huis, en ik heb er een bod op gedaan. Maar laat ik eerst vertellen hoe de dag is gelopen. Gisteren belde de makelaar uit Dieren, om te melden dat een huis dat ik al eerder had gezien, en waarop was geboden door iemand, weer 'vrij' was gekomen. Had ik nog interesse om het een tweede keer te bekijken? Dat had ik wel, en ik kon er vandaag komen kijken. Toen had ik maar meteen nog verder op Funda rondgekeken, in de buurt van die spoorlijn, en daar zag ik nog een huis dat ook vandaag ingepland bleek te kunnen worden. Dus weer de trein in, op naar Dieren. Het was druilerig vandaag, niet de beste dag om te kijken. Maar wat moet dat moet. Ik bekeek het huis nog eens kritisch, en het viel eigenlijk best mee. Lichte zitkamer, een verbindingssluis met redelijke ruimte, en de voorkamer weliswaar vreselijk gekleurd, maar ook wel aardig met een open haard. De tuin mooi ingericht en wel aardig van ligging. Groot genoeg, met mogelijkheden, en heel mooi in het bosrijke gebied gelegen. En toch, en toch. Het heeft allemaal iets truttigs. Nadenkend stapte ik weer op de trein, die een half uur vertraging had - zodat ik er geen last van had, ik stapte eigenlijk op de vorige.
Het werd al laat, beetje donker, toen ik werd opgepikt door de makelaar in het volgende dorp: Wijhe. Daar bezichtigde ik het laatste huis van deze dag en van een hele serie dagen en het is gebeurd! ik werd verliefd op dat huis. Het is groot maar niet overdreven, het is moderne bouw, de tuin ligt op het zuiden, alles is keurig onderhouden, de badkamer is mooi, en tot slot ligt het in een wijkje dat zo vriendelijk aandoet dat ik er meteen had willen blijven. Het dorpje Wijhe ziet er enig uit en heeft voldoende faciliteiten. Kortom, ja ik wil, en ik heb een bod gedaan en ben erg benieuwd of het balletje gaat rollen.

1 opmerking: