Volgers

zaterdag 16 november 2019

't Weegje en de Sint

Bij de Wandelbeurs, ergens in maart, heb ik me opgegeven bij een stand van een wandelgids in Hongarije. Een paar weken geleden berichtte die dame dat er een introductiedag zou worden georganiseerd, en dat werd vandaag. De bijeenkomst zou zijn in Waddinxveen, op een lokatie van Staatsbosbeheer, met na de presentatie een wandeling door het gebied 't Weegje.

Ophaalbrug in 't Weegje

Dat leek mij wel iets, vooral omdat ik komend jaar wel naar Hongarije of naar Bulgarije wil. Omdat het niet al te vroeg begon, kreeg ik mezelf zover dat ik ook ging. Het is maar een uur reizen dus dat viel mee. Een allervriendelijkste man deed het woord en liet de website zien, en vertelde over de mogelijkheden in hun dorp. Ik trof er twee kennissen aan, met wie we in 2018 in Calpe hebben overwinterd, Henny en nog een dame. Dat was een aardige entree. Ik heb ook met wat oudgedienden van die Hongarije reizen gepraat en ze waren er heel enthousiast over. Ik ben minder enthousiast. Het landschap is me te glooiend, net as in Portugal en dat vond ik niet geweldig om te wandelen. Verder zijn het gewoon twee Hollanders die in een dorpje zijn neergestreken, ze kennen de gebaande paden maar een echte Hongaar maakt veel meer waar haha. Dat denk ik tenminste. Ook was het half wandelen en half schilderen, en dat betekent dat de wandelaars minder geoefend zijn. Dat was ook een beetje te merken aan de belangstellenden. Verder werd er gedacht aan een trip naar Boedapest; dat vind ik geen meerwaarde hebben. Het neemt niet weg dat de organisatoren er iets moois van hadden gemaakt en me zeer sympathiek leken. Mijn voorkeur gaat echter uit naar iets uitdagender terrein, met een lokale gids, en dan langs de boerendorpjes. Ik zal de website nog wel grondig doornemen.
De wandeling in 't Weegje was heel aardig maar o wat ligt het daar ingeklemd tussen de snelwegen. Op een kort stuk was er alleen water en bomen te zien, maar meestal schemerde er wel ergens een gebouw. Ik liep voor het eind van de wandeling weg van de groep, omdat ik mijn bus wilde halen. Die ging maar 1 keer per uur. Dat lukte, en bij het station dook ik nog even Gouda centrum in. Daar bleek Sinterklaas net aan te komen, met een bootje aan de kade. Ik kan hierbij vermelden dat Piet in Gouda nog zwart is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten