Volgers

dinsdag 19 november 2019

Ze denkt mee

Deze dag stond in het teken van de fysieke inspanning. Eerst Debbie, heerlijk, en daarna was het sjouwen geblazen. En sorteren, dat vooral. Een doos voor speelgoed, een doos voor sanitair, voor lampen en batterijen, een doos 'creatief'. En weer, weggooien, veel weggooien. Zo ook mijn oude papieren. Ik ging naar de container bij de kerk om het papier te storten en wat zag ik daar? tien mooi opgevouwen verhuisdozen met in een prettig vrouwenhandschrift het opschrift: 'Spullen allerlei, Marjolein'. Is dat niet enorm attent van die kleine Marjolein? Ik heb dan ook niet geaarzeld om deze achtergelaten verhuisdozen de mijne te verklaren en nam ze boven op de fiets mee naar huis. Er staat al ingevuld wat erin moet komen te zitten, schitterend! Ze denkt gewoon mee, lijkt het wel.
Wel heb ik tussen de middag mijn gemak er van genomen en lekker een potje gebridged, terwijl ik naar muziek zat te luisteren. Een beetje pianospelen nog, o.a. de Reine de Coeur uit de Courte Paille, en toen kon ik er weer tegenaan.

1 opmerking: