Volgers

woensdag 27 november 2019

Horror

Er komt geen einde aan de papieren, plastics en apparaten die ik gevoeglijk kan wegbrengen
naar de kringloop. Ook vandaag gingen weer een aantal fietstassen vol die kant op.
Maar in tegenstelling tot andere dagen bleef er vandaag wel ruimte over om te werken aan mijn
composities. Gezagsgetrouw wil ik dat doen in het programma dat ik op aanraden van de meester
heb aangeschaft. Helaas heb ik vanaf het begin ruzie met Finale. Ik vraag me af of het wel het
programma is dat hij bedoelde? het is je reinste horrorprogramma. Niets van de logica die in
andere programma's zaten zit hierin. Elke handeling moet ik in het handboek opzoeken, en dan
nog wil het niet elke keer lukken. Een noot van lengte veranderen? eitje, bij alle vorige programma's,
nu moet ik moeilijk doen met een digitaal stufje en opnieuw invoeren. Maten invoeren? lastig.
Kopiƫren? ingewikkeld. Als ik een deel van een maat wil verplaatsen, lijkt dat niet mogelijk.
Weer dat stufje. Eigenlijk kun je met dit programma maar beter eerst je stuk met de hand schrijven
en dan pas invoeren. Zou dat de bedoeling geweest zijn? ik zal al mijn vragen proberen op te
sparen en dan krijgt JP een spervuur, over twee weken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten